niedziela, 30 września 2012

Jak zrobić kółko

Jak zrobić kółko a nie miskę( jak to ładnie określiła jedna z Was)?
Na szydełku  oczywiście ;-)

1. 4 oczka łańcuszka zamykam oczkiem ścisłym:


2. Robię 15 słupków w pierwszym okrążeniu:


3. 2 okrążenie to:  dwa słupki wbite w ten sam słupek z poprzedniego okrążenia- powtarzam 15 razy:


w sumie 30 słupków w drugim okrążeniu:



4. Trzecie okrążenie to: słupek , dwa słupki wbite w ten sam słupek z poprzedniego okrążenia
- powtarzam 15 razy:




W sumie 45 słupków w trzecim okrążeniu



5. Czwarte okrążenie  słupek, słupek, dwa słupki wbite w ten sam słupek z poprzedniego okrążenia i powtarzam tak 15 razy:



W sumie 60 słupków


6. Piąte okrążenie: słupek, słupek,słupek, dwa słupki  wbite w ten sam słupek z poprzedniego okrążenia i powtarzam tak 15 razy:


w sumie 75 słupków



7. I w analogiczny  sposób robimy kolejne okrążenia.
 w szóstym powinno być 90 słupków
w siódmym- 105
itd, itd...

Jeszcze kilka uwag:
- żeby kółko nie wychodziło  kanciaste, robię podwójne słupki w rożnych miejscach na okręgu,
- jeśli robię duże kółko to co jakiś czas robię okrążenie bez dodawania słupków- wtedy kółko się nie marszczy ;-)

45 komentarzy:

  1. Ja wiem, że ja jestem cudok i musze po swojemu kombinować ( jak koń pod górę) ale czy analogicznie tzn, ze co okrążenie to tych pojedyńczych słupków ma być o jeden więcej??? czyli szóste 4 pojedyńcze + jeden podwójny, siódme 5 pojedyńczych + podwójny??? oraz czy zawsze niezależnie od grubości przędzy to ma być 15 słupków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym kolejnym okrążeniu o jeden pojedynczy słupek więcej ;-)( tak jak napisałaś)
      Jak mam bardzo gruba wełnę to czasem zaczynam od mniejszej ilości słupków w pierwszym okrążeniu.
      pozdrawiam.

      Usuń
  2. Oraz bardzo, bardzo dzięuję za tak jasne wyjaśnienie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za podanie sposobu na kóleczko bo ciągle wychodziła mi ta niedobra miseczka hehehe zbliżają się długie wieczorki i powolutku znowu przywitam się z szydełkiem;)

    OdpowiedzUsuń
  4. o i wreszcie wszystko czarno na białym!!! dziękuję Anuszka!!! ściskam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju. Pochwalę się, jak mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja dzięki tym lekcyjom mam już 9 kwadratów "nie misek" :)))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  7. podejrzane, mi nigdy tak równo nie wychodzi :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tym razem się uda. ;-)

      Usuń
    2. postaram się, bo Twoje kółka wyglądają naprawdę idealnie! :)

      Usuń
  8. Genialny tutorial :)Też czasem miałam problem bo moje kółka się marszczyły. Po Twoim pokazie błędów już z pewnością uniknę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. coż za instrukcja ! -...... talent , talent talent

    OdpowiedzUsuń
  10. kurde no przyda się,bo ja robię miski :p a chyba się szarpnę na dywanik :p

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wróciłam, zaglądam a tutaj miłe zaskoczenie!!! potrzebuję tego i mam - dziękuję!:*** jesteś wielka:) Właśnie tak napisała mi Syl, ale dobrze zobaczyć to wszystko w Twoim tutorialu:))) Ja zaczęłam robić dziś, ale robię z półsłupków:) następny pewnie będzie z słupków:))) śliczne kółeczko
    i dziękuję za zajawkę pledu! cudnie dobrałaś kolorki:))) będzie przepiękny
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. przydatna umiejętność..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Baaardzo czytelny tutorial;) z pewnością wykorzystam, bo przyznam, że moje podejścia kończyły się jakimiś wielokątami;)))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Ach, no ja nie umiem i chwilowo czasu już zupełnie brak na naukę, ale mogę podziwiać nie? Więc podziwiam i baardzo mi się podoba to co tu robisz!!

    OdpowiedzUsuń
  15. No! I teraz wszystko jasne! Niech nikt już nie mówi, że kółka zrobic nie potrafi po takim profesjonalnym kursie! Dziękujemy!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś genialna - właśnie takiego prostego objaśnienia brakowało mi, bo w robieniu czapek jestem dobra;)

    OdpowiedzUsuń
  17. I ja podziekuje za swietne wyjasnienie robienia kolka! Milego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  18. O rany, nie ogarniam. Nisko się kłaniam i podziwiam za cierpliwość. Efekt zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Rety! A ja tak się namęczyłam... dlaczego dopiero teraz znalazłam Twój blog??? no dlaczego? Robiłam dywanik - dawno już, i właśnie albo worek mi wychodził, albo fale dunaju :D Piękne dzięki za wyjaśnienia :)))
    I zapisuję się jako stały gość ;)
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  20. I każde kolejne okrązenie rozpoczynamy trzema oczkami łańcuszka?

    Ja rozpoczynam moją przygodę z szydełkiem więc jeszcze zielona jestem.

    Pozdrawiam serdecznie

    Dorka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli robimy słupkami , to każde kolejne okrążenie zaczynamy 3 oczkami łańcuszka.

      Usuń
  21. A jak zrobić równe kółko z półsłupków? Ile wtedy dodawać? Ciągle robią mi się fale albo robótka niebezpiecznie zawija się w miskę :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za czytelną instrukcję na zwykłe kółko. Robiłam już przedziwne rzeczy na szydełku i mam parę książek z skmplikowanymi wzorami szydełkowymi, ale w żadnej z moich "mądrych" książek nie ma przepisu na proste, duże kółko, a właśnie takiego potrzebowałam. Ogromne dzięki. Pozdrawiam. K.

    OdpowiedzUsuń
  23. jestem zielona w szydelkowaniu bo dopiero ucze sie, prosze o wyjasnienie dwa slupki wbite w ten sam slupek ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Robimy pierwszy słupeki drugi zaczynamu wbijając szydełko w to samo oczko co poprzedni słupek.

    OdpowiedzUsuń
  25. Robię wczystko zgodnie z instrukcją, jednak koło ciągle sie "marszczy".
    Prosiłabym o pomoc i informację co robię źle?

    Pozdrawiam serdecznie
    ak

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam:-) Dziękuję za kursik. Uczę się szydełkowania i mam jeszcze parę wątpliwości.

    Każde kolejne okrążenie zaczynamy trzema oczkami łańcuszka- czy łańcuszek traktujemy już jako słupek? Trzecie okrążenie: to słupek i dwa słupki wbite w słupek - ten pierwszy słupek to oczko łańcuszka czy powinnam w to samo miejsce wbić jeszcze słupek?

    No i jeszcze jedno pytanie: rząd zamykamy oczkiem ścisłym czy robiąc oczko ścisłe wbijam szydełko w ostatnie oczko łańcuszka od którego zaczynamy okrążenie? Nie do końca wiem w którym miejscu mam wbić szydełko? Czy w pierwsze oczko słupka który znajduje się za łańcuszkiem.
    Kombinuję na wszystkie sposoby i koło wychodzi, ale myśle, że warto by było mieć jeden sprawdzony schemat. Z góry dziękuję za pomoc.
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  27. Każde kolejne okrążenie zaczynami 3 oczkami łańcuszka i traktujemy je jako pierwszy słupek.
    Przy trzecim okrążeniu:pierwszy słupek to oczka łańcuszka dopiero w następnym słupku robimy dwa słupki.
    Robiąc oczko ścisłe, wbijamy szydełko w ostatnie oczko łańcuszka.

    pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odpowiedź :-)

      Usuń
  28. Idealnie, właśnie tego potrzebowałam ;). Ale jeszcze chcalabym zapytać, hak to wygląda w przypadku słupków podwójnych i potrójnych? No i ogólnie czy jest jakaś złota metoda na tworzenie schematów?

    OdpowiedzUsuń
  29. A mnie wychodzi właśnie takie kanciaste kolo coś jak sześciobok ale nie wiem co to znaczy ze należy dodawać słupki w różnych miejscach na okręgu? Czyli ze jak mam mieć 5 słupków pojedynczych i jeden podwójny to mam zrobić np najpierw 2 słupki pojedyncze potem jeden podwójny i 3 pojedyncze ?

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Super porady dla osób początkujących i nie tylko w pracy z włóczkami. DO mnie w końcu przyszła moja ulubiona włóczka https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Puna/44 i będę mogła zacząć sweter który zaczęłam. Takie kołą także na początku robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dlaczego kółko zwija mi się w " kwiatek" co robię nie tak ��

    OdpowiedzUsuń
  33. Faktycznie takie rzeczy zazwyczaj są naszym początkiem jeśli chodzi o dzierganie czy pracę na tkaninach. W moim przypadku bardzo fajnym odkryciem było poznanie druku na materiałach https://ctnbee.com/pl/druk-na-materialach który to co raz częściej jest wykorzystywany w moich pracach domowych.

    OdpowiedzUsuń
  34. 54 year old Business Systems Development Analyst Malissa Josey, hailing from Etobicoke enjoys watching movies like "World of Apu, The (Apur Sansar)" and Knitting. Took a trip to Gusuku Sites and Related Properties of the Kingdom of Ryukyu and drives a Ferrari 412S. kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...