środa, 7 listopada 2012

Kocie DIY

Zawsze chciałam mieć koronkowy abażur. Odpowiednią tkaninę udało mi się wyszukać już jakiś czas, potrzebny był mi tylko jeszcze odpowiedni abażur. Trochę potrwało  zanim znalazłam, coś ostatnio nieurodzaj na abażury- chyba ,że mam jakieś wygórowane wymagania , hihi 
Zakupiłam taki  w sh:


No to do dzieła, bo przecież chciałam koronkowy a nie w angielskim stylu ;-)
Zaczęłam od oderwania frędzli i odklejenia starej tkaniny


Ze starej tkaniny abażura wycięłam motyw na formę nowego.
Cały abażur składa się z czterech takich części.


Z czterech warstw koronki wycięłam tek kształt, zostawiając zapas na  boczne brzegi- 0,5 cm


i  większy  zapas na brzeg górny i dolny


Dobrałam odpowiedni kolor nici i zszyłam  wszystkie boki


Już zszyty nałożyłam na stelaż abażura, górny brzeg stelaż posmarowałam klejem, przykleiłam koronkę i przypięłam( czym było pod ręką) że by się dobrze tkanina przykleiła


Użyłam do tego kleju polimerowego, szybko schnie i jest bezbarwny



Tak samo postąpiłam z dolnym brzegiem abażura, dobrze  i równomiernie naciągając tkaninę na stelaż


Gdy klej wysechł, zdjęłam klamerki i odcięłam nadmiar tkaniny



Efekt końcowy taki:


Maiłam tylko dylemat czy powiesić go pod sufitem czy zamontować na lampie podłogowej. Pod sufit okazał się za mały- to sprawa szybko się wyjaśniła.




Od jutra zaczynam się rozglądać za kolejnym abażurem ;-)

16 komentarzy:

  1. Naprawdę świetny pomysł z tym abażurem. Jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale świetne DIY! :) abażur wyszedł pierwsza klasa:) w tej granatowej koronce wygląda ślicznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. mam takie same nożyczki ;-).
    pomysł świetny , czekam na nocne zdjęcia świecącej lampy

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale się dzisiaj zgrałyśmy, u mnie też abażur, a właściwie lampa w roli głównej ;)
    Świetny pomysł, ja co prawda ubóstwiam właśnie takie angielskie, kwiatowe, różane wzory, ale muszę przyznać, że ta nowa wersja w twoim wykonaniu jest dużo lepsza od pierwotnej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny niebieski abażur idealny do mojej niebieskiej chatki ;)) uwielbiam!! p.s. Twój pled też uwielbiam pisze tu ,ale wiadomo o co chodzi ;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, świetne! Idealnie pasuje do wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest śliczny! Świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje, świetnie wygląda:))
    Pozdrawiam!
    b

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł i chylę czoła przed Twoim wykonaniem. Ja się zbieram do zrobienia klosza, ale boję się, że nie dam rady :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny! mnie kusi wersja z gołymi drutami -ale mam za mało lamp-albo pokoi ,żeby taka powiesić :p

    dużo zdrówka kochana :]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...